[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 112: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 112: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3824: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3247)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3826: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3247)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3827: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3247)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3828: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3247)
TSCNs forum for alle Toyota, Lexus & Scion modeller! • Se emne - Prosjekt: Toyota Corolla GT-S AE86 Coupè Levin

TSCNs forum for alle Toyota, Lexus & Scion modeller!

Velkommen til vårt helt gratis forum. Ny eller gammel modell, spiller ingen rolle!
Dato/klokkeslett: Man Okt 14, 2019 8:33 pm

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 75 innlegg ]  Gå til side 1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Neste
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Prosjekt: Toyota Corolla GT-S AE86 Coupè Levin
InnleggSkrevet: Tor Jan 29, 2009 3:07 pm 
Avlogget

Da ble det 86 likevel da!

Har ikke henta bilen ennå men depositum er betalt.
Har en liste over det aller meste som jeg vil og må gjøre.

Løse støtfangere og sideskjørt, løsna lakk.

Relativt lite rust, bildene er helt nye (Bare noen dager gamle.)

bremsene må ombalanseres, pedalen ble koblet av (Bremsevugge.)

Støyplater og veltebur.

Sikringsboks er svidd, bilen ble kjørt med sikringsboksen åpen, releène korroderte og kortsluttet, og spenninga som oppsto var for lav for at sikringen gikk, men varm nok til å få sulamitten til og smelte.

Ting som må gjøres: få festet hovedstrømbryter og bensintilførsels regulator (Eller hva det nå heter.) på en jernplate langs kaalen. Skifte uniballs på 4-link (Vet ikke størrelsen ennå.) Fikse ny sikringsboks, skifte blinklys hendel.

Ting som jeg vil gjøre: skifte frontleppe/fanger, og bakleppe/fanger. Kanskje sideskjørt. Sette på lepper til dørvinduene. Pakning langs toppen av frontruta.

Hanskerom, lydavspiller/askebeger konsoll, høytaler cover, etc, interiøret på høyredøra.

Muligens skifte 4 linken, sette på nye lockheed bremser.

Sandblåse under, lakke om, tektyl.

Skal overhale motoren også, ta ut motor, så skal det sandblåses motorrom og lakkes om, og i motoren: skifte pakninger, slipe ventiler, akslinger, omlakkere blokk og topp, ta av braketter til reg-reim cover, skifte regreim, pusse og lakkere camhjul, skifte litt ledningsnett i motorrommet, fordeler ledninger osv.. muligens overhale weberne, men de skal være slitesterke, så velger å prioritere selve motoren og bilens generelle tilstand først.

Gjøre om til hatchback er definitivt en annen ting på wanna-do-listen (Har sett biler det har blitt gjort på uten faktisk å kappe bilen i to og sette på baken fra delevrak.)
har lyst på vippelykter også, men dette får evt komme senere, hovedprioritet er å få bilen godkjent for veien igjen.

Har også planer om 20v BlackTop med ITB`s, men får ta en ting om gangen her... mye som skal gjøres!

Tore

Sist endret av toredl87 den Tor Jan 29, 2009 5:45 pm, endret 1 gang

Topp

Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Tor Jan 29, 2009 4:27 pm 
Avlogget
Brukerens avatar

BYGGE OM TIL HATCHBACK?? er du GAL?

da kan jeg heller tilby deg å bytte chassi for å spare denne flotte coupe'n
har en rustfri hatchback hvis det er det du vil ha

den motorn som sitter der var en gang i tiden mye sprekere enn 20v blacktop
men du må bygge en ny bånndel samt overhale toppen, husk at dette er race så det er ikke bare å kjøpe hva som helst og tru det passer..

vippelykter da må du ha fanger skjermer og panser

denne bilen trenger en full overhaling hvis du har tenkt å la den leve videre
alle uniball, overhale bremser, sjekk støtdempere osv, du må regne med at ALT er slitt/oppbrukt

hvor i landet holder du til?

vil gjerne se bilder av forstilling når du får henta bilen

Topp

Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Tor Jan 29, 2009 5:42 pm 
Avlogget

Jo, david, motoren ligger på rundt 160-180 gamp nå, men 20v motoren kan fåes opp mot 220-250 med relativt moderat N/A tuning, grunnen til at jeg vil ha 20v ITB er fordi at da har jeg en nyere motor mens den gamle mekkes på. Skal jo ha ae86 for og kjøre den...

Som jeg sa skal motoren overhales, det er snakk om en Gruppe A Spec Rally 16v 4A-GE 1.6 her, og kommer med 3 blokker og 1 topp b.l.a, så ja jeg er klar over at det ikke blir elv av gull og grønne skoger.

Er klar over at det aller meste av deler må skiftes og sjekkes og renses, men aller først vil jeg få selve bilen til og fungere, gidder ikke å demontere hele sulamitten med en gang og bare ha nok ett prosjekt gående. Det har jeg brent meg på før og er ikke min style. Bilen skal fåes i stand på mitt eget insj (Som er alfa-omega i fiksing av bil.) Å rushe det får ikke noe gjort, blir bare stående med halvferdig bil og tom lommebok. Er dyrt og være nordmann.

Om jeg er gal? Jøss det var jo litt av en måte å åpne en evt chassis deal på 8) Men seriøs: Er du gal? chassiet har rå historie med seg, i tillegg til rally har det vært med på D1UK (Som den vant.) og D1GP (4.plass.) I england, Jeg har ingen kvalmer med å gjøre modifikasjoner på det (Trueno front og hatchback.) Så lenge spiriten blir igjen, men setter grensa ved å skifte hele chassiet og muligens måtte ende opp å måtte få forsterkinger, sømsveising osv gjort igjen, det er ikke akkurat billig heller. Så jeg ser mye større fordeler, både økonomisk og kult-messig sett i forhold til hva bilen har vært med på, i å beholde chassiet selv og eventuelt få hatchback jobben gjort professjonellt. Ellers takk :) Men du har kanskje ett til salgs?

Edit, holder til i sør trøndelag, ikke så utrolig langt fra trondheim, er dit bilen skal fraktes med thule før den blir plukka opp med henger. Men det blir ikke med det første, en ting er jo elendig føre, den andre tingen er risikoen man da løper med å sende med eventuell uerfaren trailer sjåfør på farlig føre, så venter heller til mars.

tore

Topp

Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Tor Jan 29, 2009 6:24 pm 
Avlogget
Brukerens avatar

Topp

Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Tor Jan 29, 2009 8:45 pm 
Avlogget

Topp

Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Tor Jan 29, 2009 11:28 pm 
Avlogget
Brukerens avatar

2x og 1984

- Jeep Cherokee Ltd 1994 4.0l H.O, prosjekt/bruksbil
- Volvo 940 LT 1996 Stv alt el + soltak, bruksbil

Sist endret av Roye den Tor Jan 29, 2009 11:31 pm, endret 1 gang

Topp

Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Tor Jan 29, 2009 11:31 pm 
Avlogget
Brukerens avatar

x 07 Auris 2.0 exec D4D
x 06 Corolla stv 1.4 D4D

Topp

Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Fre Jan 30, 2009 12:11 am 
Avlogget
Brukerens avatar

ja bra folk backer meg opp her når det gjelder at jeg er gal hehe

angående 20v, ae101 eller ae111 spiller ikke veldig stor rolle egentlig, fordi det må gjøres såpass mye uansett..
162hk originalt i blacktop
180hk moderat NA trim
200hk koster relativt mye penger
220hk er race ( ikke billig )
250hk er veldig ekstremt av hva du klarer å tyne ut av en 1.6l sugemotor
men såklart jeg kjenner ikke deg, kan hende du har ræva full av penger.. og da er alt mulig... :)
sjøl bygger jeg motor som er rimelig nærme grensa på hva som er fysisk mulig å hente ut av effekt og jeg kan si det at det er langt ifra billig og hvertfall ikke moderat trim.... er litt lei av folk som skal ha det til at det er så lett å hente 240hk ut av en 16v/20v, bolton replacement parts funker veldig bra i fast&furious men ikke fult så enkelt i realiteten :)

selv den motorn du har i bilen din er ganske kvass, og skjer veldig lite under 5k rpm

å bygge om til liftback er like stor skam som å bygge om til cab sånn som jeg ser det..
samt at det er såpass mye arbeid for å få gjort det bra at det blir nok mye billigere for deg å bare kjøp en ny liftback, bytte bakplate sideplater bak, tak, samt innvendige platene.. uff ..

er bare å ta kontakt når du vil ha en 220hk 4age i deler eller ferdig bygd.

det denne bilen her virkelig mangler er noen gode støtdempere..

Topp

Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Fre Jan 30, 2009 12:18 am 
Avlogget

Heisann

Jo, hørte de er en smule for kvasse utover 190 hk. Desverre har jeg aldri kjørt en ae86 før, så jeg får ikke uttalt meg på clutchen før jeg har bilen og får den til å gå, men jeg har hørt trimmede æ`er på videoer som tar av normalt på høyere turtall enn vanlig.

Trueno front er ikke verre enn Trueno side-fenders, Trueno front, lykter med motorer, koblinger, hjørne blinklys (Ebay.) og ett sveiseapparat og omkoblinger på elektronikken (KT`s ae86 var jo en Levin før.) Så Levin front delene er jo ennå intakte, har ikke noen planer om å ødelegge bilen jeg.

Jeg skjønner hva dere mener med å beholde originaliteten over bilen, spesiellt med tanke på hva den har gjort for Norsk drifting.

Men jeg, den nye eieren, (Mener ikke å rette sympati mot meg selv.) med alle intensjoner om å holde bilen i mye bedre stand (Skal ikke si annet enn det jeg og David er enige om, at sannsynligvis allt var slitt.) har da vel ikke noen mindre forutsettninger for og gjøre ting med bilen "as I see fit", enn noen andre?

Skal prøve å ikke være for drastisk her men, men det blir litt rart om (Legger vekt på, om.) noen ting er ok for noen folk, men ikke ok for andre, sant?

Var jo ingen som sa noe når bilen var original, og bla. interiøret ble ribba, speedometer, fuel måler, og rpm måler ble revet ut og erstattet med likedanne deler, som ser kulere ut? :P

Eller når dashbordet ble kappa på sidene for og få plass til veltebur? Eller når bagasje lokket fikk borra hull, og uoriginal spoiler satt på? Eller når bilen ble direkte neglected på Revebanen? (Les artikkelen.) Eller når.. Ja dere vet jo det meste og skjønner hva jeg vil fram til..

Det blir jo den samme bilen, samme CV og Creds, men med en liten backlift, frontlift, og omlakkering!

Jeg tar meg ikke ille til mote med "kvasse tunger" (Jeg kaller det konstruktiv kritikk.) Ett forum er ikke noe forum uten folk med forskjellige meninger og syn. Som dere ser prøver jeg å forbeholde meg nogenlunde konstruktiv, og jeg forventer intet mindre av andre :D

Edit: Ser at du rakk og la inn ny post før meg David!
Jo, jeg er faktisk interessert i å eventuelt kjøpe inn en 220hk 4age, eller evt 20v med allt det innebærer samt ITB og megasquirt (Som skal klare rundt 170-180, begynner og bli litt påvirka av Keiichi Tsuchiya`s TRD 86.) Jeg driter ikke penger, så det blir med å få mekka selve bilen som allerede nevnt, det blir selvsagt mye arbeide med understell, så det tar jeg som det kommer. Ok?
Nødvendig interiør, osv. Men jeg kan eventuelt slå av en prat med deg når det nærmer seg?

Sist endret av toredl87 den Fre Jan 30, 2009 12:26 am, endret 1 gang

Topp

Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Fre Jan 30, 2009 12:26 am 
Avlogget
Brukerens avatar

Satt faktisk å vurderte denne her selv en liten periode, kun pga. historikken og at ting faktisk er godkjent.
Men slo det litt fra meg da jeg prøvde å se på det økonomiske i det:P

Må si meg enig i dette med ombygging av karosseriet, en slik bil burde bli beholdt slik den er.
Uansett, de kronene du kommer til å bruke på den ombyggingen kan du jo heller bruke på å få bilen i gjennomført stand.

Det er jo uansett en goood del timer karosseri-messig her, og slik som jeg ser på bildene så skal du ikke se bort i fra at all den gule lakken må bort grunnet dårlig grunnarbeid.. ;)

Du får ihvertfall ha lykke til, og velkommen til forumet! (selv om jeg er ganske så fersk her selv) :)

Topp

Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 75 innlegg ]  Gå til side 1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 3 gjester

Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum: