TSCNs forum for alle Toyota, Lexus & Scion modeller!

Velkommen til vårt helt gratis forum. Ny eller gammel modell, spiller ingen rolle!
Dato/klokkeslett: Lør Des 14, 2019 9:09 am

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 2 innlegg ] 
Forfatter Melding
 Innleggets emne: hva bør jeg se etter ved kjøp av MR2?
InnleggSkrevet: Ons Nov 03, 2010 7:07 pm 
Avlogget

Registrert: Ons Nov 03, 2010 6:48 pm
Innlegg: 1
Hei!

Har tenkt til å gå til innkjøp av en mr2 som kunn skal brukes på sommerstid. På vinteren skal den stå i oppvarmet hall.
men jeg trenger litt råd om hva jeg bør se etter og være obs på når jeg skal dra å se på en mr2 (mkII)

Her er det et par spm om bilen sånn i farta!:
-ruster de lett? hvor bør jeg isåfall se etter rust?
-Hvordan er motoren? (ikke turbo versjonen, vanlig 2.0l ) Har hørt at det er vanlig at motoren på mr2 bruker litt olje etter å ha pasert 100.000, stemmer det?
-er det lett for at T-taket lekker?
- hvordan er det å skifte clutch, reg reim osv? og er det dyrt å få fikset sånnt? ( kjenner en som kan ta på seg sånne jobber, og fattern kan i en viss grad gjøre litt små ting )
-er delene dyre?

er ikke så mye jeg kommer på i farta, men jeg vil gjerne at folk kommer med tips om hva som er viktig å sjekke når man er å ser på en/prøve kjører.


Topp
 Profil  
 
 Innleggets emne: Re: hva bør jeg se etter ved kjøp av MR2?
InnleggSkrevet: Man Nov 22, 2010 10:47 pm 
Avlogget

Registrert: Man Nov 22, 2010 10:27 pm
Innlegg: 2
hei, tar litt klipp og lim her fra min egen tråd med samme emne på et annet forum, så beklager hvis det er noe som ikke er i sammenheng :P :

Som regel er ikke rust problemer med disse bilene, da karosset er galvanisert. Men sjekk Syncringer i kassa, samt oljeforbruk.

Sjekk innsiden av kanalen helt bakerst ved hjulbuen, her samler det seg ofte mye dritt, når man ser at det er rustbrunt på utsiden, er det ofte fordi det har rusta hele veien igjennom...


Denne er viktig, men går ut ifra at du mener der sidekanalene ender, altså der bakrehjulbue "starter"...her er det mange som har fått seg overraskelser. Er det rust her, FINNES det rust andre steder også...
Sjekk også for ulyder i forstilling\ understell (enkleste er å se om bilen drar rett frem)...blir for endel lapper om man må oppgradere foringer,raklestag,tårnlagre etc. Syncringene avslører du rimelig greit ved å gire og prøve å provosere dette frem.

Bremser som henger er også en liten "barnesykdom" på Mk2ene, og er bremsekaliptere oppgrader eller overhalt er dette en kjempebonus for deg. De fleste som kjører MK2 kjenner til at bremsene har blitt "hengende", dette resulterer raskt i kast i skiver og det som verre er.
Kjør en stund med bilen, brems og styr...og kjør en liten periode uten å bruke bremsene særlig (bruk handbrekk for å stoppe). Når du går ut av bilen tar du en rask runde omkring og kjenner på skivene, disse skal være slik at du kan holde pekefingeren uten å brenne deg.


Topp
 Profil  
 
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 2 innlegg ] 

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]


Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 2 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
phpBB.no - Norsk phpBB-support