TSCNs forum for alle Toyota, Lexus & Scion modeller!

Velkommen til vårt helt gratis forum. Ny eller gammel modell, spiller ingen rolle!
Dato/klokkeslett: Tir Jul 23, 2019 10:09 pm

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 4 innlegg ] 
Forfatter Melding
 Innleggets emne: 2000 MR2 Spyder med effekt tap over 5000 OMD.
InnleggSkrevet: Tir Nov 01, 2011 3:38 pm 
Avlogget

Registrert: Tir Nov 01, 2011 2:59 pm
Innlegg: 2
Hei,

Min MR2 - 1,8 140 hp var på Dyno benken i helgen. Resultatet fra testen ble noe rar - Motoren mistet mye effekt over 5000 omdreininger og blandingsforholdet luft/bensin viser at motoren får fet blanding på dette turtallet.

Hva kan dette være? Ingen feilkoder er lagret. Motoren er helt original, men fikk nye katalysatorer og manifold ifjor, sammen med stempelringer, toppakning, ventiltetninger og rådelager. (Precat failure).

Ellers er motoren rask og frisk, uten ulyder.

Dyno arket kan sendes direkte på epost om noen vil studere det, prøvde å legge inn her, men det går ikke.

GODE TIPS MOTTAS MED TAKK!!!


Topp
 Profil  
 
 Innleggets emne: Re: 2000 MR2 Spyder med effekt tap over 5000 OMD.
InnleggSkrevet: Tir Nov 08, 2011 11:43 pm 
Avlogget

Registrert: Tir Nov 01, 2011 2:59 pm
Innlegg: 2
Ingen som har kunnskap om dette på ett Toyota Forum?


Topp
 Profil  
 
 Innleggets emne: Re: 2000 MR2 Spyder med effekt tap over 5000 OMD.
InnleggSkrevet: Ons Nov 09, 2011 6:58 am 
Avlogget
Brukerens avatar

Registrert: Søn Jan 28, 2007 10:01 pm
Innlegg: 1040
Bosted: Sunnfjord
er vel der omkring vvti skal komme inn og gi den ett ekstra spark i hekken..
(kammen får ett mer sportslig preg)

Kan være noe med de greiene. Bare tipping.

Er ett forum du er på, ikke ett Toyota merke verksted :wink:

_________________
70 Corolla Ke17 Sprinter 3K
74 Corolla Te38 2T-C
76 Corolla Ke35 3K-h
82 Charmant A45
85 Charmant A60
93 4-Runner 3.0 TD


Topp
 Profil  
 
 Innleggets emne: Re: 2000 MR2 Spyder med effekt tap over 5000 OMD.
InnleggSkrevet: Ons Nov 09, 2011 7:18 am 
Avlogget
Brukerens avatar

Registrert: Søn Jan 28, 2007 10:01 pm
Innlegg: 1040
Bosted: Sunnfjord
"
For the first few years of production, the engines were notorious for failing "lift bolts". This did not damage the engine, but would hamper performance as the high output cam profile was unable to properly engage. Toyota fixed the problem in late 2002 with a redesigned bolt that was installed on later engines. Earlier engines with the problematic bolts can be fixed via a Toyota-issued TSB simply requiring the new bolt to be installed in place of the old one.

"

_________________
70 Corolla Ke17 Sprinter 3K
74 Corolla Te38 2T-C
76 Corolla Ke35 3K-h
82 Charmant A45
85 Charmant A60
93 4-Runner 3.0 TD


Topp
 Profil  
 
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 4 innlegg ] 

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]


Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
phpBB.no - Norsk phpBB-support